neděle 24. ledna 2010

The Sensantional Alex Harvey Band - Framed (1972)

K SAHB jsem se dostal přes svoji vášeň k Nicku Caveovi. Dočetl jsem se totiž, že hrál ve své kapele jejich covery, a tak jsem si říkal, že to může být poměrně zajímavá muzika. A taky že je.

Tu blues, tu hard-rockový riff, najednou se na vás nahrne boogie, dechy, k tomu všemu projev Alexe Harveyho, - a ten  je naprosto nezaměnitelný. Nejvíce mi připomíná nějakého šíleného klauna nebo pořádně vychlastaného námořníka. Desce dodává naprosto patřičnou dávku pózerské teatrálnosti, která je ale Harveymu naprosto přirozená. Lví podíl na údernosti muziky má ale i zdařile sólující Cleminson a co mě opravdu dostalo byl běsnící saxík Phila Kenzieho v Hole In Her Stocking.

SAHB bývají řazeni ke glam-rocku, ale těžko je k nějaké takové skupině připodobnit. Jsou prostě zcela svébytní a nutno říct, že na téhle desce opravdu výborní. 75%



All tracks composed by Alex Harvey; except where indicated

1. "Framed" (Jerry Leiber, Mike Stoller)
2. "Hammer Song"
3. "Midnight Moses"
4. "Isobel Goudie" (Part 1: My Lady of the Night, Part 2: Coitus Interruptus, Part 3: Virgin and the Hunter)
5. "Buff's Bar Blues"
6. "I Just Want to Make Love to You" (Willie Dixon)
7. "Hole In Her Stocking"
8. "There's No Lights On The Christmas Tree, Mother They're Burning Big Louie Tonight"
9. "St. Anthony"


Alex Harvey - Lead vocals
Zal Cleminson - Lead guitar
Hugh McKenna - Electric piano
Chris Glen - Bass guitar
Eddie McKenna - Drums
Phil Kenzie - Tenor saxophone
Big Bud's Brass - Brass section

Žádné komentáře:

Okomentovat